

În urma solicitării Ministerului Educației și Cercetării, vă informăm că, în perioada 15 octombrie – 15 decembrie 2025, se desfășoară la nivel național Programul de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar „Împreună prindem curaj”.
Programul, aprobat prin Ordinul Ministerului Educației și Cercetării nr. 6.485/2025, are ca obiectiv sprijinirea unităților de învățământ în dezvoltarea unui climat sigur și favorabil învățării. Unitățile de învățământ sunt invitate să identifice nevoile propriei comunități școlare privind prevenirea violenței, să aplice pentru finanțare și să se implice activ în implementarea programului.
- Înscrierea și selecția unităților de învățământ:
Programul este deschis tuturor unităților de învățământ cu personalitate juridică din România. Participarea se realizează prin înscriere și selecție efectuată de CJRAE Gorj. - Grupul țintă:
Programul se adresează preșcolarilor, elevilor din învățământul primar, gimnazial, liceal și postliceal, precum și părinților, reprezentanților legali și familiilor acestora. - Condiții de participare:
– unitatea de învățământ trebuie să aibă personalitate juridică;
– să demonstreze necesitatea derulării activităților de prevenire a violenței și infracțiunilor;
– să implice Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar, precum și pentru promovarea interculturalității.
Criterii generale de selecție:
– formularul de înscriere completat integral;
– descriere clară a nevoilor, activităților propuse, rezultatelor așteptate, echipei, parteneriatelor și bugetului;
– activități conforme cu obiectivele programului și desfășurate între 15 octombrie – 15 decembrie 2025;
– buget maxim solicitat: 5.000 lei;
– corelarea activităților cu cheltuielile propuse. - Criterii specifice:
– includerea a minimum trei activități destinate părinților / reprezentanților legali;
– includerea cel puțin a unei activități destinate cadrelor didactice.
Cheltuielile acceptate în cadrul programului trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
– să fie necesare pentru realizarea activităților planificate de unitatea de învățământ;
– să fie efectuate în perioada de implementare a programului;
– să fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, să fie dovedite prin documente originale emise în conformitate cu prevederile legislației naționale sau de alte documente contabile cu valoare probatorie echivalentă facturilor astfel încât să fie identificabile și verificabile;
– să respecte prevederile legislației naționale, inclusiv în ceea ce privește regimul achizițiilor publice;
– să nu fi făcut obiectul altor finanțări publice, în condițiile legii. - În acest program nu sunt permise cheltuielile salariale, iar bugetul alocat trebuie utilizat în perioada 15 octombrie – 15 decembrie 2025.
Notă: Selecția unităților școlare se face în limita bugetului de 36.000 lei alocat județului Gorj.
Modalitatea de prezentare a documentelor:
Formularul de înscriere (din link-ul de mai jos) completat integral va fi depus la sediul CJRAE Gorj, str. Bârsesti, nr. 214 B sau pe adresa de e-mail: office@cjraegorj.ro, până la data de 13 octombrie 2025, ora 16.00.
Toate informațiile privind implementarea programului se regăsesc în OMEC nr. 6485/2025, anexat.